Paketinslagning

Ja nu börjar det bli hög tid att slå in julklapparna. Personligen älskar jag just detta moment. Att få kombinera fina inslagspapper med snörer och en fin ettikett. Det får järna spegla personen som ska få paketet på något vis.
 
I helgen då jag var på tygaffären träffade jag på en kompis. Hon stod och handlade tyg för att slå in sina julklappar. Det var något som hon börjat med förra året. På det sätten kan hon återanvända tyget till nästa års julklappar. Till ock med snörena kunde hon återanvända eftersom att de också var i tyg. Något att fundera på. Då skulle man slippa dessa pappersberg som blir på julafton.
 
Själv älskar jag papper och kommer nog ha svårt att släppa papper. Jag är till och med en sån som kan ta tillvara fina papper och återanvända dem.
 
Hur gör du? Vad tänker du om tanken att slå in julklappar i tyg?
 

Kommentera här: