Favoriträtt

Kan ni gissa vad ingredienserna på bilden ska bli för maträtt? Det ni ser är själva kryddningen och huvudingrediensen är inte med på bilden.



Jo det ska bli revbespjäll. Detta recept har blivit min favorit. Jag älskar att det är så mycket gott som ska ner i grytan då spjällen ska kokas. Koktiden är ca 2 timmar. Av spadet som blir över då man kokat klart, kokak man sen ihop till en sirapsliknande sås som sen ska användas att pensla på då man värmer upp spjällen i ugnen vid serveringen.

Det jag älskar med receptet, förutom att kötet blir mört och gott, är att jag får stå där och skära och hacka till alla dessa underbara tillbehör. Det är så roligt att få lägga tid på det här. Att sen få se allt sammans i grytan är så underbart, vilka färger.

 

Kommentarer:

1 vintage lover:

skriven

å det ser ju fantastiskt gott ut med alla frächa ingrediensen...har jag ätit detta?

2 Susanne:

skriven

Hej,

ingridienserna ser otroligt gott ut. Roger skulle älska det. Men jag är inte så intresserad av matlagning. Han äter ju revbensspjäll eller liknande typ en gång i veckan. Jag är trött på det.

Kommentera här: