Amaryllisarna



Nu är det två veckor sedan ni fick se mina amaryllisar. Den första har slagit ut, de andra två är på gång. Det tråkiga är att de nog hinner blomma klart innan jul. Men jag har sett att någon har en andra knopp på gång.


Ja nu är det verkligen jultider. Andra advent har det hunnit bli. Jag har satt igång att slå in paket. Jag älskar att få ta tiden att slå in dem fint. När jag var liten så gjorde vi i familjen många av våra julklappar själva och det har vi syskon fortsatt med in i vuxen ålder.


Det är något som jag tycker man kan ta fasta på i dessa tider. Att göra en julklapp behöver inte kosta så mycket pengar. Den blir också väldigt personlig samtidigt som det är ett bra sett att återanvända saker på. Här på bloggen ska jag försöka dela med mig av några saker som man kan göra och ge bort.


Ställen som det så här års finns handgjorda saker på är julmarknader. Jag ska berätta för er i veckan vad jag hittat. Tills vidare får ni njuta av amaryllisbilderna.



Kommentarer:

1 Arne Sjöberg:

skriven

Hej!

Vill bara tala om att jag har ett konstverk signerat Otto Ödling. Jag fick det av honom 1955 och skall vara något av det föärsta han gjorde. Moiv från Galasjö fäbodar. Jag var vid den tiden pastor i Elimkyrkan Ö-vik och minns Otto och Sigrid som helt UNDERBARA människor.

Hälsningar Arne

Kommentera här: