Trots regn och rusk ...

Trots det regniga och kalla vädret så växer det i växthuset. Härligt att se. I helgen fick jag två chili-planter av min syster och hennes han som de drivit upp själva. Så nu har jag tre chiliplanter. Den jag själv sått är inte alls lika stor som de jag fick. Solrosorna har kommit upp så de ska jag sätta ut. Dessutom växer tomaterna för fullt, de är nu ca 1,5 cm i diameter. Härligt!

När jag fick chiliplantorna av min syster så pratade vi just om att man skulle vara bättre på att gå ihop några stycken och driva upp planter som man sedan delade med sig av till varandra. Ska se om syrrorna och några fler hänger på det till nästa år. Vore kul!

Eftersom att det varit så kallt så har vår klockranka frusit så jag måste ersätta den med något annat. Jag tror jag ska välja en helt annan växt. Det är andra året vi har klockrankan och den vill inte riktigt växa hos oss.
Så har äntligen vår lilla taniga snöbollsbuske fått blommor. Visst är de söta små blommor. Kirgislökarna som jag satte för förra hösten har kommit även i år, men de är inte så stora som de var i fjol, men det är kul att de kom igen.

Imorgon ska jag ut och skörda rabarber. Det ska bli rabarberpaj till kaffet då vi ska fira vår 85-åring.

Kommentarer:

1 vintage lover:

skriven

Vilken bra idé att dela "växter" med varandra. Denna systern är med :)

Kommentera här: