Keramikskålar

För ca tio år sedan gick jag en sommarkurs på Sätergläntan. En fantastisk hantverksvecka. Jag gick en korgkurs och min son som då var 10 år gick en barnkurs. Förutom själva kursen så mins jag måltiderna som något fantastiskt. Till frukost var det buffe och så fick man välja sig en keramiksål att ha sin fil eller gröt i. Dessa keramiskålar var så fina och det känndes lyxit att få äta ur dem. Sedan dessa har jag alltid varit förtjust i den typen av skålar. Så nu i sommarhuset har jag börjat köpa in liknande skålar i olika varianter. Vi använder dem inte som frukost skålar utan som uppläggningskålar. Det senaste inköpet gjorde jag förra helgen, set är den lite större skålen som ni kan se på bilden. Det har börjat bli en härlig samling skålar vid det här laget.
 
 
 

Kommentera här: