Sommarstickningar

Ja så här på sommaren så får man intingen tid för stickning eller annars tar man sig tid för annat. Hittills i år så har jag hunnit med både och. Jag har till och med tagit med stickningen så bi var på Skulefestivalen. Funkade perfekt. Måste se till att jag får med mig någon lagon stickning då vi åker vi ska utomlands.
 
 
Jag är precis klar med sockar i garnet Noro. Lite bråkigt garn då de lätt tvinnar sig. Dessa två sockat är stickade i samma garn (dvs samma garn-färg). Men de böev helt olika och unika. Jag har randat skaften i breda ränder och har sedan randat foten i smala ränder. Visst blev de underbara.
 
 
Att från att ha stickat med stickor 2 och 2,5 sedan få sticka i stickor 10 är verkligen kontraster. Denna vintermörra i halvpatent stickade jag på lite drykt en timme. Nu återsår det bara att få prova på hon som ska ha den så att jag vet att det blivit rätt storlek, innan jag syr ihop den.
 
 
Nu stickar jag ett nytt par sockar. Så nu är jag tillbaka  med stickor 2,5. Det är Arne och Carlos nya garn som jag stickar i. Nu sysn inte riktigt den fina mönstret i skaftet eftersom att den är i resår. Det blir först på foten som mönstret kommer att synas. En del stickar ju även skaftet delvis i slätstickning. Det är jag aldrig testat. Jag är lite tveksam hur bra sockan då kommer att sitta uppe på benet och inte ramla ner. (Någon som vet?)
 
Stickning med på skulefestivalen.

Kommentera här: