Nystart

Till att börja med så har jag bytt utseeende på min blogg. Ska se om jag ska fixa lite med färger och sånt...
 
En annan nystart är att jag börjat springa. Törs nästan inte säga det för jag har bara sprungit en gång.
Ett litet frö började gro i somras då jag hittade P1 programmet Upploppet som gick på lördagar. Det var en programserie som handlade om den nya tidens löpare allt ifrån kulturjoggarna till hemlösa som joggade. Det sköna var att programledarna hade själva bara sprungit i några år och innan dess nästan inte alls. Det var lite hoppfullt tyckte jag.  
När jag sedan efter semestern satt på en lunch och pratade med en kollega som tänkte starta en nybörjar grupp i joggning så var steget inte långt till att hoppa på det. Vi har nu sprungit en gång tillsammans. Vi springer på lunchen en gång i veckan. Upplägget är att man går snabbt två minuter och sedan springer sakta i två minuter. Hela sträckan är ca 3,7 km och det tog oss 32 minuter första gången. "Vi gör detta så när vi kommer tillbaka efter springrundan så ska vi tycka att det varit kul och längta till nästa gång.", säger vår kloka  initiativtagerska. Visst låter det klokt?
Jag har idag hittat följande videoklipp och artikel på ICA-kurirens webpalts som är precis i samma anda.

 
 
 

 
 

Kommentera här: