Restgarnsockar



I helgen gav mina favorit sockar upp. Hålen under foten hade plötsligt blivit så enormt stora (när hände det ?). Så jag bestämde mig för att sticka ett par nya sockar till MIG SJÄLV!
Det blev restgarnssockar av Raggi-garn som jag hade hemma. Men precis som Dozan så gillar jag inte att fästa alla trådar som blir.
Då kom jag på följande knep: jag låter trådarna som jag inte stickar med just nu hänga med hela tiden. Jag gjorde detta genom att sticka en maska per varv av de garner som jag för tillfället inte stickar med. På det viset så får jag bara en början och ett slut av varje färg som jag måste fästa. Det blev en liten kul effekt av det hela. Nu återsår det bara att sticka den andra ...

Kommentarer:

1 Ulrica:

skriven

Hmmm, mja, det var inte riktigt min påse det här - men ett bra tips! Däremot borde man kunna sticka en maska i bakre maskbågen med båda garnerna och få randen på insidan mer... :-D

Tack för ditt tips anyhow!

2 Vintagelover:

skriven

Å va fina de blev. Bra att du stickar till dig själv ibland.

Kommentera här: