Den blå soffan har fått nytt liv



Sitter på min nymålade soffa ute i pergolan på altanen och skrier. Äntligen fick jag min Ikea soffa målad, något som jag funderat på de två senaste sommrarna. Soffan hade en intensiv klarblå färg och har nu fått en mer gråblå färg. Jag köpte soffan för 13 år sedan och den är en riktig favorit så det var kul att den kunde få ett nytt liv med lite färg.
.
Det är andra året som vi har pergolan och i år har vi två växter som klättrar riktigt ordentligt:kaprifolen och en ettårig Japansk humle. Jag har även sått tre bondbönor som jag har stora förhoppningar till. Jag har sett att de kan växa så det knakar. Luktärten har också satt riktigt bra fart. Den har fått två uttjänta grenar från syrenen som stöd. Blomma för dagen, som jag har harft de senaste 3 åren, har inte kommit så långt som jag minns att den brukar så här års. Men, jag ger inte upp den kommer nog.

Ja pergolan är helt underbart att sitta i en dag denna som denna med sol från en disig himmel och 25 graderden. Är det gassande sol så får man passa på att sitta här tidigt på morgonen ellr sent på eftrmiddagenen mer mot kvällen.

Framför mig har jag mitt brickbord och på den står min underbara lilla gröna solcellsradio. Ut från högtalarnen strömmar ljudet av dagens sommarpratare: Sofia Jannok. Här hittar du länken till sommarprogrammen . Nu kan man ju även lyssna på sommarprogram från radioarkivet, dvs gammla program, och även göra sitt eget sommarprogram.

Kommentera här: