Tidstjuvar

Nästa vecka ska vi ha en dag på jobbet som handlar om "Tidstjuvar". Jag har läst den första rekommenderade artikeln: "Få grepp om tiden" (kvalitetsmagasinet nr 3 2009). Den var riktigt tänkvärd. Det känns som att det kan bli en bra dag. Dessutom ska vi läsa "100 sidor om hur du vinner tid" (Stefan Ekberg) samt att vi har blivit rekommenderade att läsa "MOMO eller kampen om tiden" (Michael Ende). Den sista är en bok som kan läsas av både vuxna och barn, den är skriven som en barnbok med ett djupare innehåll. Jag gick in på bibliotekets hemsida och såg att mitt närmaste bibliotek hade den inne som ljudbok, så jag cyklade iväg och lånande den. Det är Vanna Rosenberg som läser den.


Visst låter det spännande. Jag får rapporter vad jag tycker och hur vår dag på jobbet gick. Jag ser verkligen fram emot den. Nu ska jag sätta igång och läsa " 100 sidor om ...".


Visst är bilden på grenen fin! Det är min son som tagit den vid sommarhuset. Ta dig tid och gissa vad där är för orange prickar i bakgrunden.

Kommentarer:

1 vintage lover:

skriven

Kan det vara så knattar i flytväst?

Kommentera här: