Pigg i kropp och knopp

Jag känner mig pigg både i kroppen och i knoppen efter att ha varit på ett Bodybalanse-pass. Underbart! På väg hem så gick jag förbi en liten kollonilottsområde. Detta lilla område är små köksträdgårdar som ligger bredvid varandra, det är inte så stort att de finns några hus. Det är alltid spännande att gå förbi där under sommaren för att se vad som växt upp. Detta lilla kolloniområde ligger precis bredvid tvåvångs hyreslägenheter så jag tror de flesta som odlar bor i det området. Det är ju så det ska vara: att man har nära till sina odlingar. Jag har svårt att först de som åker flera kilometer för att komma till sin odling. För mig handlar oding om att det ska vara en del av min vardag så att jag kan komma hem på kvällen och gå runt i trädgården en stund, kolla in vad som hänt under dagen och sedan fortsätta med mina andra vardags sysslor. Jag känner mig lyckligt lottat som har det så. Ja, min trädgår är en viktig del av mitt välbeffinande.

Kommentarer:

1 v:

skriven

Ja håller verkligen med, trädgården är som balsam för själen...inget stök och bök som inne. I trädgården får man mycket för mödan. Underbart och rekomenderas till alla.

Kommentera här: