Midsommarhelgen



Vi var i sommarstugan i helgen. O, vilka härliga sommardagar det blev. För mig är det viktiga att jag kan få vara ute på sommaren, så får man anpassa kläderna efter temperaturen. Vi åt nästan alla måltider utomhus, det är sommar för mig.
Det blev ingen dans kring midsommarstång för oss i år, men vi hade en "två-kamp" som bestod av pilkastning samt ringkastning. Min son tog hem segern. Efter midsommar-sill-lunchen somnade jag i soffan på altanen. Solen värmde gott. Midsommarmiddagen, som bestod av grillning, åt vi nere vid stranden.

Blommorna som planterades i Kristihimmel och lökarna som planerades i höstas blommade fin. Härligt att det klarat sig trots järn-nätterna som kom i början av juni.



Vår granne i stugan hade en hink röd slamfärg över som hon undrade om vi ville ha. Vi tackade ja. Jag och sonen blev så inspirerad så jag målade lekstugan och sonen fixade till dörren och målade den svart. Kul med ett litet lagom projket så där. Nästa steg för mig är att lista ut vilken färg som ska vändas till sommarstugans fönster och sedan åtminstånde börja måla fönstrena i år. Det är hög tid.



Ett annat sommartecken är att vi lägger ut bryggan i sommarstugan. Det betyder att vattnet är så pass varmt att man inte fryser ihjäl när man går omkring i vattnet för att fixa alla bryggbitarna på plats. Vi lyckades faktiskt med detta nu under midsommar.



Så till dagens fråga. Är det någon som vet vad det är för fågel som slagit sig ner i vår damm. Kan det vara någon slags knipa?

Kommentarer:

1 Gudrun Bonér:

skriven

ni är ju underbara...att bryggan är ute! O lekstugan är målad....härligt jag längtar.....

Kommentera här: