Slänga eller spara?

I en av mina försök att slänga och röja i hobbyrummet så var mitt gamla dockskåp tvungen att flytta ut från rummet. Det är vissa saker som jag har svårt för att slänga, samtidigt så är jag av åsikten att ska det vara kvar så borde det få vara framme och synas och inte stoppas undan i en låda på vinden. Jag detta är något som jag strävar efter men som jag inte alltid lever efter. Ja då var det dax för dockskåpets tur. Skulle jag lämna bort det till någon annan eller skulle jag sätta upp det.

Ja det blev det senare: jag tog min i kragen och satte upp dockskåpet i arbetsrummet. Lådan med alla möbler och smågrejer kom fram och jag möblerade upp hela dockskåpet så den lilla dockskåpsfamiljen fick flytta in. Jag köpte ett plexiglas som jag sågade till och satte som dammskydd på framsidan. Ja så nu sitter det uppe och om man lägger sig i gäst sängen så kan man titta in i dockskåpsfamiljens vardag.



Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Så kolt....jag önskar att jag hade mitt kvar! Vilken bra ide med plexi glas framför :)

2 kicki:

skriven

super duper nice!

sagt och gjort så blev det av på en gång... imponerad!

3 Sigge:

skriven

Kul med dockskåpet. Smart att hänga det på väggen. Jag ser fram emot att få använda gästsängen och besöka dockfamiljen.



Vegetarisk mat - vill du ha tips?

4 Bibi Åkerud:

skriven

Hej =)

Ditt är det enda dockskåp jag sett som liknar de som man byggde efter ritningar från Icakuriren på 70-talet. Är det ett sådant skåp?

5 Karin:

skriven

Bibi, det kan nog stämma att den kommer från 70-talet. Det är min pappa som snickrat den till mig. Om ritningen kommer från ICa-kuriren vet jag inte. Skulle vara kul att veta. En del av möbleran har han också gjort: soffan, bokhyllan, sängen, sängborden och matbordet med stolarna i matsalen.

Kommentera här: