Julettiketter

När man håller på att slå in sina julklappar så blir det alltid lite julpapper kvar som inte räcker till något paket. De här små bitarna kan man använda till att göra egna adressettiketter av. 



Ta fram ett limstift, en kartongbit, en kniv (sax funkar också), något att göra hål med (jag använder en håltång) samt något att skära på, en skärmatta eller baksidan av ett kollegieblock.


 
Bestäm hur stora kartongbitarna ska vara och skär ut dem. Limma sedan fast dem på baksidan av ditt omslagspapper. Limstift tycker jag funkar bra eftersom att papperet är ganska tunnt så blit det inte för blött när man limmar. Försök att sätta dem så att motivet på framsidan av kartongen blir bra. När det torkat så skär längs kartongens kant.



Sen är det dax att göra ett hål för att trä ett paketsnöre i. Jag satte mina hål i ena hörnet.



Så här blev mina kort när de var färdigt. Personliga och passar till mina redan inslagna paket.

Kommentera här: