God fortsättning på julen

Jag hoppas att julen varit och är till belåtenhet. För mig handlar det bl.a att ta sig tid att lägga pussel, spela spel och handarbeta.

Att sticka är väldigt rogivande för mig och något som hjälpt mig då jag varit riktigt stressad. Jag blev riktigt glad då jag hörde att andra också använder handarbeta som något som hjälper dem i en svår och jobbig vardag. Det var det nya radioprogrammet Syjuntan som tog upp detta i sitt andra avsnitt. Radioprogrammet går på måndagar klockan 10.03 i P1. Ni hittar det också på webben, där finns det kvar 30 dagar efter att det sänts. Här kan ni lyssna på avsnittet som hadlar om Tröst.

Julklappar som man själv kan få vara med att skapa eller färgigställa tycker jag om. För några år sedan fick jag en stick-sats med garn och mönsterbeskrivning. När jag var klar så hade jag gjort detta underbara mobiltelefonfodral i lovika stil.




Kommentera här: